Dacă în marile orașe ale României existasera înainte de 1990 licee cu clase bilingve (Cluj, București, etc), deși desființate în anii 80, în Timișoara înfiintau numai licee cu predare in limbile minoritatilor. Așadar, printre primele deziderate ale profesorilor de engleză a fost înființarea unei astfel de școli, care s-a și creat în septembrie 1990, cu două clase întai și două clase a cincea, sub denumirea exotică de Școala Engleză, în incinta actualului Colegiu Bănățean. Noutatea era numărul sporit de ore de limba engleză (8) pe săptamâna și geografia predată in limba engleză la clasa a V – a, iar la clasele I, în afara limbii române și a matematicii, toate celelalte discipline fiind predate in limba engleză.
Anul școlar următor, proiectul a continuat astfel: clasa I, clasa a II – a, clasa a V – a, clasa VI – a, dar s-a introdus și o clasă de liceu cu profil umanist, unde se asigurau 8 ore de engleză, iar geografia și fizica erau predate în engleză. Abia în anul academic urmator, scoala a primit un sediu propriu (actuala locatie), un nume propriu si un corp profesoral stabil. În toamna anului 1992, liceul avea câte doua clase I, II, III, V, VI, VII, doua clase a IX – a, profil uman si real si o clasa a X – a.
Din pacate, proiectul initial la ciclul primar s-a mentinut numai pâna în 1996, dupa care cei mici au studiatnumai engleza în regim intensiv, celelalte discipline fiind predate exclusiv in limba româna. Pe de alta parte, la gimnaziu si liceu lucrurile s-au diversificat: profesori nativi din UK si SUA au fost prezenti an de an predând atât limba si literatura engleza cât si unele materii in limba engleza precum istorie si geografie.
Acestui filon s-au alaturat si cativa profesori români vorbitori de engleza care au predat fie partial fie în întregime în engleza.
Se cuvine sa evidentiem aportul semnificativ al dascalilor nativi care au lucrat în scoala noastra de-a lungul anilor nu numai în directia unei exprimari fluente si autentice a elevilor nostri, dar si prin contributia lor majora la nenumarate activitati extracurriculare (trupa de teatru, revista scolii, actiuni caritabile, activitati sportive etc.). Se cuvine, de asemenea, sa amintim cu recunostinta daruirea, inventivitatea si abnegatia pionierilor acestui mare proiect într-o perioada în care învatamântul bilingv nu era reglementat, materialele erau foarte putine si opozitia celor din jur nu era de neglijat.
Dar nimic nu s-ar fi putut înfaptui fara entuziasmul si sprijinul parintilor primelor noastre promotii!